13. heinäkuuta 2017

Eka postaus


Hei ja tervetuloa uuden blogini pariin! Blogin aloitus on kuumotellut mielessäni jo hyvän aikaa joten päätin vihdoin laittaa toimeksi. Ensimmäisen postauksen kirjoittaminen on aina hiukan kankeaa, kun ei oikein tiedä pitäisikö hypätä suoraan asiaan vai kertoa hieman itsestään ja mistä aion kirjoittaa. Kaikki varmaan inhoavat itsensä esittelyä ja hassunhauskoja tutustumisleikkejä kun olisi tarkoitus tutustua uusiin ihmisiin, mä ainakin. Mitä sitä pitäis sanoa? Onko pakko jos ei halua? No, olen Tessa, 24- vuotias media-alan opiskelija ja aion kirjoittaa ompelusta, muodista ja vaatesuunnittelusta. Olen itseoppinut ompelija ja haluaisin jakaa työni tulokset, jos niistä vaikka olisi iloa muillekkin.

Siitä on kulunut jo jonkin aikaa kun viimeksi olen ottanut projektiksi blogin kirjoittamisen. Minulla on ollut aiemmin enemmän ja vähemmän epämääräisiä blogeja jotka ovat vuosien saatossa kaikessa hiljaisuudessa kadonneet jonnekkin internetin kaatopaikalle. Monta vuotta on mennyt hyvin blogittomana, mutta viime kuukausina mulle on kasvanut tarve alkaa taas kuvaamaan, kirjoittamaan ja dokumentoimaan. Mitäänhän en niistä osaa, mutta ei se ole aiemminkaan haitannut.

Innostukseni ompelua ja vaatteiden suunnittelua kohtaan käynnisty vuoden vaihteessa, kun tuntui että en löytänyt kaupoista vaatteita joissa, laatu, hinta ja malli kohtaisivat. Vaikka shoppailenkin yleensä kirpputoreilla, niin myös ketjuliikkeiden eettisyys arvelutti. Halusin yksinkertaisia, helppokäyttöisiä ja laadukkaita vaatteita jotka kuitenkin mahtuisivat tiukkaan budjettiini ilman vararikon uhkaa. Aikani asian kanssa tuskailtua päätin, että parempi tehdä sitten itse niin pääsee helpommalla. Ja niin teinkin.

Siitä lähtien olen huristellut äitini vanhalla Pfaffin ompelukoneella menemään ja opiskellut miten erilaiset vaatekappaleet syntyvät. Ilman Tilly Walnesin opaskirjaa Love at First Stitch en olisi päässyt niin hyvään alkuun, hatunnosto hyvästä ja yksinkertaisesta ompeluoppaasta meille moderneille naisille (ja miehille) jotka eivät ole koskaan oppineet itse ompelemaan.

Olen tällä hetkellä suunnittelemassa itselleni  hyvää ja käytännöllistä perusmallistoa arkeen ja juhlaan. Tervetuloa siis seuraamaan kuinka rakennan omaa toimivaa ja itse tehtyä vaatekaappiani. Pyrin postaamaan tällä hetkellä kaksi kertaa viikossa, lauantaisin ja keskiviikkoisin, pysykää siis linjoilla!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti